AD 2017










Att hitta rätt färg till ett rum är ofta en lång och utdragen process. Det är så många parametrar att ta hänsyn till som rummets utformning, ljus och alla detaljer som färgen ska passa ihop med.
Personligen gillar jag att jobba med olika färgleverantörers utvalda färgkartor. Det blir så mycket enklare än att bläddra igenom NCS färgindex med typ 4000 olika kulörer. Alcro är en färgleverantör som varje år ger ut sin AD kollektion och jag har följt den sedan den startade för massa år sedan. Jag har favoriter som har överlevt ett decennium och som jag fortfarande tycker lika mycket om och använder när jag väljer väggfärger. 
2017 års kollektion har tolkats på ett makalöst vackert vis av Amanda Rodriguez, konceptstylist. 
Jag har redan hittat några nya favoriter som jag hoppas kunna använda till nästa visningslägenhet.

Tacktips till Frida på Trendenser!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar